WNIOSEK O WYPŁATĘ REFUNDACJI PODATKU VAT ZA DOSTARCZONE PALIWA GAZOWE W 2023R. ORAZ W 2024R.


Dokumenty do pobrania


Dodatek Gazowy - Refundacja Podatku VAT

Dodatek gazowy to refundacja podatku VAT za gaz sieciowy, która została uchwalona w ustawie o szczególnej ochronie odbiorców paliw gazowych w 2023 roku.
O dodatek gazowy mogą się ubiegać gospodarstwa domowe, które używają gazu do celów grzewczych, czyli do ogrzewania domu.

Refundacja przysługuje za okres od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. oraz od dnia 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r.

Refundacja podatku VAT przysługuje odbiorcy paliw gazowych w gospodarstwie domowym w przypadku gdy:
a) głównym źródłem ogrzewania są urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi- Główne źródło ogrzewania musi być wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia wejścia w życie ustawy tj. do 21 grudnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku wpisania lub zgłoszenia do CEEB nowych źródeł ogrzewania.

Gaz musi być wykorzystywany do ogrzewania mieszkania lub domu.
Refundacja podatku VAT nie przysługuje w przypadku gdy paliwo gazowe jest wykorzystywane np. tylko do gotowania na kuchence lub do podgrzewania wody.


b) wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu na osobę w gospodarstwie domowym:
– jednoosobowym nie przekracza 2100 zł.
– wieloosobowym nie przekracza 1500 zł.
c) osoba uprawniona do świadczenia (wnioskodawca) to osoba w gospodarstwie domowym, która jest stroną umowy z przedsiębiorstwem energetycznym na dostawę paliwa.

Wysokość świadczenia to równowartość kwoty podatku VAT wynikającej z OPŁACONEJ faktury za okres objęty wnioskiem.

Termin składania wniosku:  nie później niż do 30 września 2024 r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Do wniosku o refundację podatku VAT należy dołączyć:
• fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do tego odbiorcy obejmujący okres dotyczący wniosku,
• dowód uiszczenia zapłaty za fakturę.
• odpowiednio do sytuacji załączniki do wniosku

WAŻNE!!! Wniosek za styczeń 2024 r. składa się nie wcześniej niż od dnia 15 lutego 2024 r.

UWAGA !!! Faktury prognozowane podlegają refundacji dopiero po ich rozliczeniu z dostawcą paliwa gazowego.

 


Wnioski można złożyć w formie elektronicznej za pomocą platformy ePUAP poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne lub aplikacji rządowej mObywatel poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/mobywatel-w-aplikacji/pobierz-aplikacje1 po zatwierdzeniu ich podpisem elektronicznym lub z wykorzystaniem profilu zaufanego.

Papierowe wnioski są przyjmowane w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Lesznie ul. Janusza Korczaka 5 w pok. 9 w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 11.00 i od 14.00 do 16.30 oraz od wtorku do piątku w godzinach od 8.00 do 11.00.